Proč (ne)vlastnit auto?

Proč (ne)vlastnit auto?


Dříve bylo na silnicích aut málo. Jejich výroba byla pomalejší, takže se na jeho dodání Äekalo, a hlavnÄ› vÅ¡ude fungovala pomÄ›rnÄ› velmi dobrá síť hromadné dopravy, takže se ÄlovÄ›k i bez auta dostal tam kam potÅ™eboval. Jenže dnes se mnoho spojů zruÅ¡ilo, a leckde na vlakových nádražích nenajdete ani krytou Äekárnu. Je tedy logické, že vÄ›tÅ¡ina lidí preferuje dopravu autem. Problém je, že z Evropské unie se na nás valí jeden nesmysl za druhým, a naÅ¡e souÄasná vláda proti tomu nijak zvlášť neprotestuje.

sportovní auto

To, že zákony ukládají vratníkům motorových vozidel splnit povinnosti k tomu, aby byl provoz takového vozu bezpeÄný pro vÅ¡echny úÄastníky silniÄního provozu, je jasné. Je nutné udržovat auto v dobrém technickém stavu, a kromÄ› toho je potÅ™eba platit pojiÅ¡tÄ›ní. V případÄ› že chcete využívat i dálniÄní síť, je nutné si každý rok koupit dálniÄní známku. Na trhu je velký výbÄ›r aut, ale jen málokdo si může kupovat jednou za pár let nové nebo alespoň zánovní auto. Když se podíváte  na ceny aut, zjistíte, že jsou celkem drahá i pro stÅ™ední třídu.

e-auto

Evropská Unie se nás snaží vÅ¡emožnÄ› dotlaÄit do bodu, kdy nebudeme moct auta využívat. Každý rok se zpřísňují tzv. emisní limity, které mají z provozu vyÅ™adit “neekologické spalovací motoryâ€. Nahradit je mají elektroauta, která jsou ale jeÅ¡tÄ› dražší. Nakonec se dozvíme, že vlastnÄ› doprava budoucnosti tkví v jízdÄ› na kole a ve využívání sdílených aut. EU vÅ¡emožnÄ› “bojuje†proti oxidu uhliÄitému, který má údajnÄ› niÄit naÅ¡i planetu. Zakážeme vlastnictví osobních aut – nepřímo, prostÄ› to udÄ›láme tak aby si lidi nemohli auta dovolit a nebo zakážeme prodej a výrobu spalovacích motorů. To že nejvÄ›tší zneÄiÅ¡Å¥ovatelé ovzduší – Indie, Čína a USA podobné paskvily nevydávají a v klidu si zde koupíte obřího pick-upa s osmilitrovým motorem, je asi jedno a my, potažmo naÅ¡e peněženky snesou vÅ¡e.

Written by