Je čas vyměnit sezónní pneumatiky v Čechách?

Je obtížné určit konkrétní datum, kdy by se měly vyměnit pneumatiky. Vše záleží na počasí. Mnoho let výzkumu však vedlo k závěru, že správný čas na výměnu pneumatik na zimu je období, kdy maximální teplota vzduchu během dne dosahuje 7 stupňů Celsia. To jsou podmínky, za nichž již existuje velmi vysoká pravděpodobnost sněžení a mrazu.
Odborníci radí, ať raději neodkládáte výměnu pneumatik na zimu, je lepší to udělat hned v říjnu. Podzimní počasí je u nás někdy rozmarné, takže neočekávané prudké ochlazení nikoho nepřekvapí.
mokrá dálnice

Opravdu potřebujete sezónní pneumatiky na svém autě?

Tuto otázku klade stále více lidí. Zimy v zemi jsou mírnější, komunikační trasy ve městech jsou dobře připraveny na řízení a řidiči mají proto stále více pochybností o nákupu pneumatik.
Pokud jsou místní povětrnostní podmínky mírné, můžete si vybavit vůz celosezónními pneumatikami vhodnými pro zimní jízdu nebo po celý rok. Správná volba pneumatik závisí na tom, jak je chladno, na stylu jízdy a počtu ujetých kilometrů.
Každý rok se prodej celosezonních pneu zvyšuje. Důvodem je skutečnost, že tyto pneumatiky není třeba měnit, skladovat celých šest měsíců, ale stačí dbát pouze na správný tlak vzduchu a rovnováhu. Jejich obliba je také ovlivněna povinností instalovat tlakové senzory TMPS do nových automobilů, které monitorují správný tlak uvnitř pneumatik. Výměna takových pneumatik je obvykle dražší. Navíc je jakékoli poškození senzoru spojeno s dodatečnými náklady.
auto jede zasněženou krajinou

Kdy se nehodí?

Celoroční pneumatiky nejsou vhodné pro použití v extrémních zimních podmínkách. Brzdná dráha na těchto pneumatikách je delší, což představuje riziko nehody. Za teplého a suchého počasí jsou také méně účinné než letní pneumatiky. V extrémních situacích nezajistí takovou důvěru v jízdě, jako slušné sezónní pneumatiky. Je to způsobeno skutečností, že celosezónní pneumatiky jsou jakýmsi hybridem letních a zimních pneumatik navržených tak, aby vyvážily jízdní vlastnosti za všech podmínek. Většina celosezónních pneumatik má symbol M + S (bláto a sníh), což znamená, že jsou vhodné pro jízdu na blátivých nebo sněhem pokrytých silnicích, ale vůz na těchto pneumatikách nebude jezdit stejně dobře a bezpečně.